WYSTAWA: Śląska Rzecz 2013

11 sierpnia 2014

Co mają wspólnego system komunikacji wizualnej na Jasnej Górze, śpiwór Radical Custom 1Z oraz cykl „Spektakle bez barier”? Te oraz wiele innych najlepszych produktów, projektów graficznych i projektów usług można oglądać od 1 do 31 sierpnia w Muzeum Śląskim na wystawie „Śląska Rzecz 2013”.

Dziewiąta już edycja konkursu „Śląska Rzecz”, organizowanego przez Zamek Cieszyn, to kolejny rozdział historii dobrego projektowania w regionie, promującego śląskich projektantów, firmy, instytucje publiczne i organizacje pozarządowe, które wiedzą, że warto stawiać na projekty innowacyjne i użyteczne.

W ramach współpracy z Zamkiem Cieszyn Muzeum Śląskie kolejny raz prezentuje pokonkursową wystawę, która obejmuje zwycięskie i wyróżnione produkty, projekty graficzne oraz usługi. Nie są to jedynie ciekawe pomysły – każdy może z nich korzystać, ciesząc się ich wysoką jakością, ponieważ wszystkie zostały wdrożone na terenie województwa śląskiego w 2013 roku. Laureaci konkursu „Śląska Rzecz” udowadniają, że dizajn przynosi wymierne korzyści nie tylko firmom, ale i mieszkańcom Śląska.

Wśród zaprezentowanych obiektów zobaczymy m.in.: śpiwór Radical Custom 1Z, na którym umieszczona została mapa Tatr sporządzona przez Wojskowy Instytut Geograficzny. Z kolei kolekcja sof i foteli Fin nawiązuje stylistyką do najlepszych tradycji polskiego wzornictwa poprzez wykorzystanie prostych form oraz materiałów – sklejki i wysokogatunkowej wełny. Wspomniany wyżej system komunikacji wizualnej na Jasnej Górze ma za zadanie podkreślić duchowy aspekt odwiedzanych miejsc, nie stanowiąc konkurencji dla zabytkowej architektury. Wśród innych nagrodzonych bądź nominowanych produktów i usług znajdziemy m.in. katalog „Design zakontenerowany”, Spółdzielnię Socjalną Parostatek oraz cykl „Spektakle bez barier” skierowany do osób niewidomych i niesłyszących. Ekspozycja jest szansą, aby docenić te firmy i organizacje, które dzięki współpracy z projektantami tworzą nową jakość śląskich wyrobów i w ten sposób budują wizerunek Śląska jako regionu nastawionego na innowacyjność.

Informacja prasowa 24.07.2014

 

 

Aranżacja wystawy pokonkursowej:

Wzorro Design: Natalia Jakóbiec, Katarzyna Pełka, Marcin Krater

 

Sekretarz konkursu i koordynacja wystawy pokonkursowej:

Agnieszka Woszczyńska

 

Opieka merytoryczna ze strony Muzeum Śląskiego:

Henryka Olszewska-Jarema

 

Kontakt dla mediów:

Dział Marketingu Muzeum Śląskiego w Katowicach

Danuta Piękoś

tel. (32) 779 93 69, marketing@muzeumslaskie.pl