Co mają wspólnego system komunikacji wizualnej na Jasnej Górze, śpiwór Radical Custom 1Z oraz cykl „Spektakle bez barier”? Te oraz wiele innych najlepszych produktów, projektów graficznych i projektów usług można oglądać od 1 do 31 sierpnia w Muzeum Śląskim na wystawie „Śląska Rzecz 2013”.
Dziewiąta już edycja konkursu „Śląska Rzecz”, organizowanego przez Zamek Cieszyn, to kolejny rozdział historii dobrego projektowania w regionie, promującego śląskich projektantów, firmy, instytucje publiczne i organizacje pozarządowe, które wiedzą, że warto stawiać na projekty innowacyjne i użyteczne.
W ramach współpracy z Zamkiem Cieszyn Muzeum Śląskie kolejny raz prezentuje pokonkursową wystawę, która obejmuje zwycięskie i wyróżnione produkty, projekty graficzne oraz usługi. Nie są to jedynie ciekawe pomysły – każdy może z nich korzystać, ciesząc się ich wysoką jakością, ponieważ wszystkie zostały wdrożone na terenie województwa śląskiego w 2013 roku. Laureaci konkursu „Śląska Rzecz” udowadniają, że dizajn przynosi wymierne korzyści nie tylko firmom, ale i mieszkańcom Śląska.
Wśród zaprezentowanych obiektów zobaczymy m.in.: śpiwór Radical Custom 1Z, na którym umieszczona została mapa Tatr sporządzona przez Wojskowy Instytut Geograficzny. Z kolei kolekcja sof i foteli Fin nawiązuje stylistyką do najlepszych tradycji polskiego wzornictwa poprzez wykorzystanie prostych form oraz materiałów – sklejki i wysokogatunkowej wełny. Wspomniany wyżej system komunikacji wizualnej na Jasnej Górze ma za zadanie podkreślić duchowy aspekt odwiedzanych miejsc, nie stanowiąc konkurencji dla zabytkowej architektury. Wśród innych nagrodzonych bądź nominowanych produktów i usług znajdziemy m.in. katalog „Design zakontenerowany”, Spółdzielnię Socjalną Parostatek oraz cykl „Spektakle bez barier” skierowany do osób niewidomych i niesłyszących. Ekspozycja jest szansą, aby docenić te firmy i organizacje, które dzięki współpracy z projektantami tworzą nową jakość śląskich wyrobów i w ten sposób budują wizerunek Śląska jako regionu nastawionego na innowacyjność.
Informacja prasowa 24.07.2014
Aranżacja wystawy pokonkursowej:
Wzorro Design: Natalia Jakóbiec, Katarzyna Pełka, Marcin Krater
Sekretarz konkursu i koordynacja wystawy pokonkursowej:
Agnieszka Woszczyńska
Opieka merytoryczna ze strony Muzeum Śląskiego:
Henryka Olszewska-Jarema
Kontakt dla mediów:
Dział Marketingu Muzeum Śląskiego w Katowicach
Danuta Piękoś
tel. (32) 779 93 69, marketing@muzeumslaskie.pl