Węzeł przesiadkowy „Brynów-Pętla” poznaj koncepcję

14 maja 2015

Na Platformie Konsultacji Społecznych mieszkańcy Katowic mogą zapoznać się z koncepcją i wizualizacją węzła przesiadkowego „Brynów Pętla”. Inwestycja będzie miała ogromne znaczenie dla mieszkańców południowych dzielnic, szczególnie od momentu powstania planowanej szybkiej linii tramwajowej Brynów-Kostuchna. Wcześniej miasto pokazało już projekty trzech innych węzłów: Sądowa, Zawodzie i Ligota.

 

Projekt węzła przesiadkowego „Brynów-Pętla” opracowała Firma MERiTUM Projekt na zlecenie Miasta Katowice. Przygotowana koncepcja zakłada, aby funkcje przesiadkowe z autobusów na tramwaj odbywały się z jednego, wspólnego peronu (drzwi w drzwi). Na węzeł złożą się dwa wspólne perony, z których pierwszy obsłuży tramwaj „z”, zaś drugi „do” Katowic. Perony zostaną zadaszone (wraz z budynkiem) co pozwoli stworzyć przyjazną strefę dla pasażerów. Wewnątrz pętli zaprojektowano układ drogowy wraz z parkingiem na dziesięć miejsc postojowych dla autobusów (miejsca te będą wykorzystane dla wyrównania różnic czasowych przyjazdowo-odjazdowych), przy czym parking ten nie zostanie zadaszony. Natomiast układ torowy będzie się składał z torów zewnętrznych oraz z tzw. torów odstawczych i manewrowych.

W ramach inwestycji przewidziano odkryty parking na ponad 50 miejsc postojowych, który został zaprojektowany przy południowej krawędzi ul. Rzepakowej. Parking ten będzie uzupełnieniem dla dwukondygnacyjnego garażu na około 400 miejsc postojowych, z wjazdem od ul. Jankego i wyjazdem od strony południowej. Na ulicy Jankego – wzdłuż garażu – ruch kołowy będzie jednokierunkowy, o trzech pasach ruchu (przy czym pas skrajny przy budynku będzie pasem wjazdowo/wyjazdowym, a dwa pozostałe dla komunikacji bieżącej).

Garaż oraz parking zostaną wyposażone w zautomatyzowany system pobierania opłat za parkowanie, umożliwiający dokonywania opłat za przejazd transportem publicznym (będzie więc zintegrowany ze Śląską Kartą Usług Publicznych ŚKUP). Warto dodać, że ściany zewnętrzne dwupoziomowego garażu będą częściowo otwarte, co zapewni właściwą wentylację. Kolorystyka elewacji zostanie ostatecznie ustalona w dalszym etapie prac.

Szacunkowa wartość inwestycji wstępnie została określona na poziomie 90 milionów złotych.

Materiały prasowe: UM Katowice

Więcej na www.pks.katowice.eu