Intel Extreme Masters w Katowicach

4 marca 2016

Kilometrowe kolejki ustawiają się już u bram Międzynarodowego Centrum Kongresowego. W okolicy obiektu, siedziby NOSPR-u, Muzeum Śląskiego, Spodka i pobliskich parkingach na próżno szukać wolnych miejsc postojowych. W najbliższy weekend zapowiada się w Katowicach prawdziwe oblężenie pasjonatów gier komputerowych, którzy uczestniczą  w trzeciej już edycji Intel Extreme Masters.

 

Impreza ma charakter konkursowy. W finałach zawodów Intel Extreme Masters wezmą udział najlepsi gracze z całego świata. A jest o co walczyć! O nagrody, których łączna pula wynosi 500 tys. dolarów. Mistrzostwa te jednak to również znakomita okazja, do dyskusji na temat gier komputerowych, wirtualnej rzeczywistości oraz coraz popularniejszego e-sportu, a także do spotkania z innymi fascynatami wirtualnej rzeczywistości, wymiany poglądów i doświadczeń.

Niewątpliwą atrakcją i ciekawostką na tegorocznej imprezie będzie interesujący panel dyskusyjny organizowany przez Uniwersytet Śląski i firmy z branży IT. Spotkanie rozpocznie się 6 marca 2016 roku o godz. 10.30 w sali 2.62 MCK. W panelu „Gry – e-sport – wirtualna rzeczywistość” udział wezmą przedstawiciele: Future Processing, Carbon Studios, Anshar Studios, Game Music, Farm 51, Incuvo, a także Wydziału Artystycznego UŚ, Wydziału Filologicznego UŚ i Wydziału Matematyki, Fizyki i Chemii UŚ. Podczas panelu dyskusyjnego kwestie te przedstawione zostaną z różnych perspektyw: praktyków związanych z tworzeniem wirtualnych przestrzeni, przedstawicieli biznesu, a także reprezentantów świata nauki, którzy tematyką gier zajmują się w swojej pracy badawczej. Uczestnicy spotkania będą mogli dowiedzieć się, co o grach komputerowych myśli fizyk lub kulturoznawca, a co osoba tworząca poszczególne elementy wirtualnego świata.

Ramowy plan panelu „Gry – e-sport – wirtualna rzeczywistość”:

  • otwarcie, przedstawienie uczestników (10 minut),
  • panel dyskusyjny (90 minut),
    • temat 1: Rola e-sportu we współczesnym świecie,
    • temat 2: Wirtualna rzeczywistość – szansa czy zagrożenie?,
    • temat 3: Gry jako element popkultury i sztuki,
    • temat 4: Psychologia gracza i gier,
    • temat 5: Rzeczywistość wspomagana w świecie gier,
    • temat 6: Narzędzia i metody tworzenia gier,
  • przerwa techniczna (5 minut),
  • prezentacja metod realizacji projektów – Karolina Trzcionka, Future Processing (15 minut).

 

Prowadzenie: Wojciech Borczyk – Incuvo/Uniwersytet Śląski. Uczestnicy:

  • Aleksander Caban – Carbon Studios,
  • Krzysztof Bińczak – Game Music,
  • Łukasz Hacura – Anshar Studios,
  • Kamil Bilczyński –Farm 51,
  • Karolina Trzcionka – Future Processing,
  • dr Michał Kłosiński, dr Tomasz Gnat – Wydział Filologiczny UŚ,
  • dr hab. Marcin Kostur, pełnomocnik rektora ds. zastosowania nowoczesnych komputerowych metod kształcenia dla regionalnych kadr innowacyjnej gospodarki – Wydział Matematyki, Fizyki i Chemii UŚ,
  • dr Remigiusz Kopoczek, prodziekan ds. studenckich i kształcenia – Wydział Artystyczny UŚ.

 

Realizację wydarzenia wsparły firmy: Anshar Studios, Farm 51 oraz Future Processing.

materiały prasowe: Uniwersytet Śląski

opracowanie i foto: HGM