Kilometrowe kolejki ustawiają się już u bram Międzynarodowego Centrum Kongresowego. W okolicy obiektu, siedziby NOSPR-u, Muzeum Śląskiego, Spodka i pobliskich parkingach na próżno szukać wolnych miejsc postojowych. W najbliższy weekend zapowiada się w Katowicach prawdziwe oblężenie pasjonatów gier komputerowych, którzy uczestniczą w trzeciej już edycji Intel Extreme Masters.
Impreza ma charakter konkursowy. W finałach zawodów Intel Extreme Masters wezmą udział najlepsi gracze z całego świata. A jest o co walczyć! O nagrody, których łączna pula wynosi 500 tys. dolarów. Mistrzostwa te jednak to również znakomita okazja, do dyskusji na temat gier komputerowych, wirtualnej rzeczywistości oraz coraz popularniejszego e-sportu, a także do spotkania z innymi fascynatami wirtualnej rzeczywistości, wymiany poglądów i doświadczeń.
Niewątpliwą atrakcją i ciekawostką na tegorocznej imprezie będzie interesujący panel dyskusyjny organizowany przez Uniwersytet Śląski i firmy z branży IT. Spotkanie rozpocznie się 6 marca 2016 roku o godz. 10.30 w sali 2.62 MCK. W panelu „Gry – e-sport – wirtualna rzeczywistość” udział wezmą przedstawiciele: Future Processing, Carbon Studios, Anshar Studios, Game Music, Farm 51, Incuvo, a także Wydziału Artystycznego UŚ, Wydziału Filologicznego UŚ i Wydziału Matematyki, Fizyki i Chemii UŚ. Podczas panelu dyskusyjnego kwestie te przedstawione zostaną z różnych perspektyw: praktyków związanych z tworzeniem wirtualnych przestrzeni, przedstawicieli biznesu, a także reprezentantów świata nauki, którzy tematyką gier zajmują się w swojej pracy badawczej. Uczestnicy spotkania będą mogli dowiedzieć się, co o grach komputerowych myśli fizyk lub kulturoznawca, a co osoba tworząca poszczególne elementy wirtualnego świata.
Ramowy plan panelu „Gry – e-sport – wirtualna rzeczywistość”:
- otwarcie, przedstawienie uczestników (10 minut),
- panel dyskusyjny (90 minut),
- temat 1: Rola e-sportu we współczesnym świecie,
- temat 2: Wirtualna rzeczywistość – szansa czy zagrożenie?,
- temat 3: Gry jako element popkultury i sztuki,
- temat 4: Psychologia gracza i gier,
- temat 5: Rzeczywistość wspomagana w świecie gier,
- temat 6: Narzędzia i metody tworzenia gier,
- przerwa techniczna (5 minut),
- prezentacja metod realizacji projektów – Karolina Trzcionka, Future Processing (15 minut).
Prowadzenie: Wojciech Borczyk – Incuvo/Uniwersytet Śląski. Uczestnicy:
- Aleksander Caban – Carbon Studios,
- Krzysztof Bińczak – Game Music,
- Łukasz Hacura – Anshar Studios,
- Kamil Bilczyński –Farm 51,
- Karolina Trzcionka – Future Processing,
- dr Michał Kłosiński, dr Tomasz Gnat – Wydział Filologiczny UŚ,
- dr hab. Marcin Kostur, pełnomocnik rektora ds. zastosowania nowoczesnych komputerowych metod kształcenia dla regionalnych kadr innowacyjnej gospodarki – Wydział Matematyki, Fizyki i Chemii UŚ,
- dr Remigiusz Kopoczek, prodziekan ds. studenckich i kształcenia – Wydział Artystyczny UŚ.
Realizację wydarzenia wsparły firmy: Anshar Studios, Farm 51 oraz Future Processing.
materiały prasowe: Uniwersytet Śląski
opracowanie i foto: HGM