I zawody Red Bull King off the Rock w Polsce

29 maja 2015

Ruszyła rejestracja internetowa na przystanki kwalifikacyjne Red Bull King of the Rock. Słynne zawody streetballowe rozegrane zostaną w siedmiu miastach, by wyselekcjonować najlepszych graczy z Polski. Zwycięzca Wielkiego Finału krajowej edycji, który odbędzie się 27 czerwca w Warszawie, będzie reprezentował Polskę podczas rozgrywek z czołowymi streetballowymi zawodnikami na świecie. O tym, kto zdobędzie tytuł King of the Rock, dowiemy się podczas globalnego finału w Turcji, w którym zmierzą się reprezentanci krajów uczestniczących w zawodach.

 

Kultowe zawody streetballowe, Red Bull King of the Rock, trafiły do Polski! Od 25 maja 2015 r. wszyscy zainteresowani bitwą o tytuł King of the Rock mogą bezpłatnie zarejestrować się do udziału w wybranym przystanku eliminacyjnym na stronie www.redbull.pl/kingoftherock. Warunkiem jest ukończenie 18. lub 16. roku życia (wymagana pisemna zgoda opiekunów, której wzór dostępny jest na stronie organizatora). W każdym turnieju eliminacyjnym może wziąć udział maksymalnie 64 zawodników. Pierwszeństwo będą miały osoby, które zarejestrowały się drogą elektroniczną na zawody. Będzie także możliwość osobistego zarejestrowania się w dniu zawodów w biurze organizatora, o ile lista uczestników nie zapełni się, bądź zawodnicy zgłoszeni internetowo nie stawią się w biurze organizatora.

 

Terminy i miejsca przystanków eliminacyjnych Red Bull King of the Rock

  • 12.06.2015 – Zielona Góra, plac przy Hali MOSiR, ul. Sulechowska 41
  • 13.06.2015 – Chorzów, Śląskie Wesołe Miasteczko, Plac Atrakcji 1
  • 14.06.2015 – Rzeszów, Filharmonia Podkarpacka, ul. Fryderyka Szopena 30
  • 19.06.2015 – Elbląg, Port Miejski, ul. Wodna 1
  • 20.06.2015 – Toruń, Staw Komtura, ul. Przedzamcze 4
  • 21.06.2015 – Słupsk, Park Kultury i Wypoczynku, ul Rybacka 19
  • 26.06.2015 – Warszawa, Centrum Nauki Kopernik, Wybrzeże Kościuszkowskie 20
  • 27.06.2015 – Finał, Warszawa, Centrum Nauki KopernikZ każdego turnieju eliminacyjnego awansuje czterech najlepszych zawodników, którzy zmierzą się w Wielkim Finale w Warszawie, 27 czerwca 2015. Dodatkowo przyznane zostaną przez organizatora cztery dzikie karty dla najlepszych zawodników, którym nie udało się zakwalifikować. Nagrodą dla zwycięzcy polskiej edycji zawodów jest, ufundowany przez organizatora, wyjazd na światowy finał Red Bull King of the Rock, który odbędzie się 29 sierpnia 2015 roku w Istambule w Turcji.

Zasady zawodów:

  • Gracz rozpoczynający zostanie wylosowany poprzez rzut monetą.
  • Mecze trwają 5 minut. Czas zatrzymywany jest jedynie w przypadku kontuzji zawodnika.
  • Czas na przeprowadzenie akcji to 15 sekund.
  • Rzuty punktowane są standardowo za 2 oraz 3 punkty.
  • Po zdobyciu punktu zmienia się posiadanie piłki.
  • Za faul dokonany podczas udanej akcji ofensywnej zawodnik otrzymuje dodatkowy punkt poza zdobytymi podczas akcji. Posiadanie zmienia się jak przy standardowej akcji.
  • 5 fauli oznacza dyskwalifikację.
  • 1 faul techniczny oznacza dyskwalifikację.
  • W przypadku remisu następuje 2-minutowa dogrywka. Jeśli po tym czasie nie zostanie wyłoniony zwycięzca meczu, rozgrywana jest jeszcze dodatkowa minuta. Każdą dogrywkę poprzedza rzut monetą.
  • Wynik 11-0 kończy mecz dyskwalifikacją zawodnika, który nie zdobył punktu.
  • Mecze na obu boiskach ruszają w tym samym czasie.

 

Więcej na www.redbull.pl/kingoftherock  oraz www.facebook.com/events/377965985731405/  

Historia zawodów Red Bull King of the Rock sięga 2010 roku. Wtedy to, po raz pierwszy odbyły się one w historycznym więzieniu Alcatraz, zwanym także The Rock. Wzięło w nich udział 64 najlepszych ulicznych koszykarzy ze Stanów Zjednoczonych. W kolejnych latach zawody rozgrywane były w coraz większej ilości krajów, brali w nich udział najlepsi zawodnicy z całego świata, a finały rozgrywane były przez ostatnie dwa lata na Tajwanie. W zeszłym roku w turnieju rozegranym w więzieniu na wyspie Samasana wygrał Turek, Kivanc Dinler. W tym roku organizatorzy przenieśli finał właśnie do Turcji, kraju, w którym koszykówka cieszy się niezwykłą popularnością.

materiały prasowe:  Red Bull Communications