Śląska koalicja biznesowa

29 lipca 2015

W województwie śląskim powstał projekt, w którym uczestniczą największe kluby z regionu, mający na celu przygotowanie wspólnej oferty biznesowej.
We wspólną inicjatywę zdecydowały się zaangażować największe śląskie kluby – GKS Katowice, Górnik Zabrze, Piast Gliwice, ROW Rybnik, GKS Tychy. Do projektu dołączą także niebawem kluby Podbeskidzie Bielsko-Biała i Ruch Chorzów, które muszą wywiązać się z dotychczasowych zobowiązań wobec sponsorów. Przygotowania trwały od dłuższego czasu, a teraz można zobaczyć pierwsze efekty tej pracy.
Pierwszą firmą, która zdecydowała się wykorzystać siłę reklamową oraz marketingową śląskich klubów jest producent napoju Hoop Cola. – Jako znaczący producent napojów w Polsce, od lat wspieramy wiele komercyjnych i charytatywnych inicjatyw sportowych, a sam sport jest wpisany w DNA wielu naszych marek – szczególnie w wodę mineralną ARCTIC. Na Śląsku już się trochę zadomowiliśmy, od przeszło roku aktywnie wspierając naszymi produktami Piasta Gliwice. Z tego też powodu rozpoczęcie współpracy ze zrzeszonymi klubami śląskimi, jest dla nas naturalnym i kolejnym krokiem ku zwiększaniu naszego zaangażowania w sport na Śląsku, a jednocześnie ważnym działaniem na rzecz wzrostu rozpoznawalności marki wód mineralnych ARCTIC. Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca przyniesie wymierne korzyści dla wszystkich stron –  mówi Patrycja Giurko,Marketing Manager Hoop Polska. Prezentacja nowego partnera oraz podpisanie umów ze śląskimi klubami odbyły się na konferencji prasowej w Ostravie, gdzie pojawili się przedstawiciele wszystkich klubów zaangażowanych w tą inicjatywę oraz dziennikarze czołowych redakcji. Jest to z pewnością przełomowy projekt, który ma wzmocnić siłę śląskiej piłki nożnej. To jednak nie koniec. Trwają wspólne prace nad kolejnymi inicjatywami marketingowymi, które mają na celu propagowanie wzajemnej idei. Efektem ma być wykorzystanie potencjału bogatych możliwości promocyjnych, które dają kluby sportowe.
Jak przekonuje prezes GKS-u Wojciech Cygan, śląska koalicja ma przynieść określony skutek i pokazać, że we wspólnej inicjatywie jest siła. – Myślę, że jest to ciekawy i mocny sygnał dla biznesu, że warto angażować się w takie przedsięwzięcie. Chcemy z naszą wspólną ofertą trafić do dużych przedsiębiorstw pokazując, że potrafimy działać ponad podziałami. Cieszymy się, że w obliczu takiego przedsięwzięcia GKS Katowice może być częścią wspólnej koalicji mającej na celu przyciągnięcie sponsorów do śląskiej piłki.

Paweł Swarlik