Dieta na upały – o czym trzeba pamiętać?

6 lipca 2018

Odpowiednie nawodnienie zapewni naszemu organizmowi równowagę w upalne dni. Podczas wyjątkowo gorących okresów stawiajmy też na lekkie dania, owoce i zielone warzywa. Dlaczego warto jeść chłodniki, a picie bardzo zimnej wody nie jest najlepszym wyborem, wyjaśnia Anna Radowicka, specjalistka ds. żywienia.

 

O czym należy pamiętać w ramach letniej diety:

 

  • Pij wodę w temperaturze pokojowej. Woda to najlepsze nawodnienie, które zapewnia organizmowi równowagę. Schłodzona, prosto z lodówki to jednak dla niego zbyt duży szok, wynikający z różnicy temperatur.

 

  • Jedz chłodniki. Możemy przygotowywać je w wielu wersjach, zarówno w postaci warzywnej, jak i owocowej. Zwykle ich przygotowanie nie zajmuje wiele czasu, a jest to lekki i zdrowy posiłek, zapewniający odpowiednią temperaturę ciała.

 

  • Postaw na zielone warzywa. Latem wybierajmy warzywa zielone. Brokuły gotujmy na półtwardo. Ogórki świetnie sprawdzą się za to w letniej sałatce. Zielone warzywa nie tylko nawadniają organizm, ale również utrzymują odpowiednią temperaturę ciała.

 

  • Owoce, owoce, jeszcze raz owoce. Wybierajmy szczególnie te owoce, które są bogate
    w witaminę C oraz dużą zawartość wody. Możemy przygotować je w formie koktajlu czy orzeźwiającej sałatki.

 

  • Wybieraj lody z dobrym składem. Kupując lody gałkowe, zapytajmy sprzedawcę o ich skład, który powinien zawierać głównie mleko, śmietanę, jaja oraz cukier. W przypadku lodów w opakowaniach najlepiej wybrać te, które mają krótką listę składników.

A więcej na ten temat w najbliższym wydaniu papierowym Gońca Górnośląskiego.

Foto: Kamil Pikikiwiecz